728 x 90

Pametna avtocesta prihodnosti

Večkrat je mogoče zaslediti različne koncepte pametne avtoceste prihodnosti, ki se razvijajo po Evropi, hkrati pa nas vedno znova preseneča tudi Južna Koreja.

Medtem, ko nas danes razdvaja različno pobiranje nadomestil za uporabo avtocest, pa se mi vedno znova poraja misel, kako bo Evropa v bodočnosti gradila avtoceste po enotnem merilu, ki se med posameznimi članicami ne bo bistveno razlikoval. Zanimiv mi je projekt nočne vožnje na avtocestah, ki temelji na manjši utrujenosti, preglednosti cestišča in hkrati večji varnosti, ki ga je razvilo nizozemsko podjetje Studio Roosegaarde in skupina Heijmans won Best Future. Ta koncept  temelji na posebnem foto-refleksnem prašku, s katerim bi nadomestili tradicionalno označevanje. Se še spominjate igračk, ki se izpostavijo svetlobi, ponoči pa odsevajo v temi blago zeleno barvo? Tudi tehnologija izboljšanja prometne varnosti temelji na tem, da prašek vsebuje poseben sloj, ki vpija sončno svetlobo podnevi in jo je ponoči sposoben oddajati do 10 ur. Svetloba za voznike ni moteča, saj mu z rahlim žarenjem kaže smer in robove cestišča.

Poleg posebnega praška so razvili tudi dodatke, ki bodo voznikom v pomoč pri obveščanju stanja na cesti. V primeru zaledenelega in spolzkega cestišča, pri temperaturah okoli 0°C se bodo na cestišču pojavile velike snežinke.

Pri konceptu pametne avtoceste prihodnosti pa ne gre pozabiti na E-vozila, ki se bodo polnila kar med vožnjo. Tudi tu se mi poraja vprašanje ali je Slovenija naredila pravi korak z graditvijo električnih polnilnic. Cena vozil, omejena avtonomija in odvisnost od polnilnic predstavljajo za uporabnike trenutno največjo oviro za večjo popularnost.

Za začetek bi namestitev polnilnic na vsakih 30 km verjetno pregnal strah ljudi, da bi obtičali nekje na cesti zaradi pomanjkanja energije, pa vendar je smiselno izstopiti iz tega začaranega kroga s tehnologijo, ki so jo razvili v Južni Koreji, ki na 20 km avtocestnem odseku že omogoča polnitev baterij kar med vožnjo.

Vsekakor se na tej točki razvoj pametnih avtocest ne konča. Pilotni projekt uvaja podjetje Siemens na Švedskem, kjer bi namestil pantograf za hibridne tovornjake. Takšna e-avtocesta, naj bi bila namenjena cestnemu transportu z namenom zmanjšanja onesnaževanja zraka in porabe goriva. Namen je, da se do leta 2030 razvije transportni sektor, ki bo popolnoma neodvisen od fosilnih goriv. Kot del demonstracijskega projekta bo sistem dovajal elektriko na dvokilometrski pas avtoceste v bližini Stockholma. V projektu bosta sodelovala dva električna hibridna tovornjaka proizvajalca Scania, ki sta bila v sodelovanju s Siemensom prilagojena za delovanje v pantografu. Ko bodo znani testni rezultati se bo videlo ali tehnologija ustreza za komercialno uporabo v prihodnosti. Električni hibrid je prvi korak na poti do vozil, ki jih poganja elektrika in naj bi igral pomembnejšo vlogo pri razvoju trajnostnega tovornega transporta.

Če se vrnem nazaj na južno Korejo, je le ta demonstrirala lep prikaz umestitve kolesarske steze med dvema avtocestnima trakovoma. S sončnimi paneli je v celoti pokrila kolesarsko stezo, tako da le ti niso namenjeni zgolj alternativnemu proizvajanju sončne energije, temveč kolesarje ščitijo tudi pred dežjem in soncem.

Verjamem, da ste se na tej točki vprašali ali to pomeni konec klasičnih avtomobilov na fosilna goriva. Nikakor, saj so Japonci razvili namizno bencinsko črpalko - Petrolmaker, ki iz odpadnih plastičnih materialov izdeluje pogonsko gorivo za klasične avtomobile. Z njeno pomočjo je možno izdelati diesel, bencin in kerozin. To naj bi prineslo renesanso vključitve klasičnih vozil v okoljsko reševanje problematike, odpadna plastika pa naj bi na ta način postala obnovljivi vir energije. Japonci želijo spremeniti dojemanje posameznika do PVC vrečk, plastenk in ostale plastične embalaže, ki ne bodo več predstavljale zgolj smeti, temveč zlato, za katerega se bo vredno prepogniti. Gospodinjstva bodo tako manjkrat odnesla smeti iz svojih domov in večkrat sproti doma napolnila rezervoar svojega avtomobila.

Toliko na kratko glede novosti v svetu. Upam, da vam je bil prispevek všeč in zgolj še lep pozdrav vsem bralcem do naslednjega prispevka. Povejte svoje mnenje v komentarjih.

Komentarjev 0
img
Zoran Artnak
inženir elektrotehnike

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

prekliči

Komentarji: 0

Zadnje objave

Vprašanje

Kaj si mislite o novem spletnem Solidarniku?

Vseh odgovorov: 177






Vsebine

Značke