728 x 90

Lado Jakša: Prezrti pogledi, prezrti ljudje

Lado Jakša, Prezrti pogled št. 2784, 2016

Od 10. aprila do 6. maja je v prvem predverju Cankarjevega doma v Ljubljani na ogled vizualna postavitev iz cikla Likovni kritiki izbirajo, avtorja Lada Jakše.

Zadnja leta so se v fotografskem opusu Lada Jakše začeli pojavljati drugačni motivi nenavadne estetike, svetlobnosti, modrine in izjemne, pogosto izzivalno komponirane globinske ostrine – Prezrti pogledi, ki jih srečujemo, če si izposodim misel Ivana Cankarja, na vsakem koraku, ob vsakem pogledu. Za njihovim, s stališča globalne percepcije manj atraktivnim fizičnim videzom, se v likovnih, simbolnih, duhovnih … plastenjih odstirajo presenetljive modrosti vsečasja. Zanje se je treba seveda potruditi, pa četudi s tehničnimi orodji in pripomočki ustvarjalnih metod poglobljenega razumevanja.

Fotograf in umetnik Lado Jakša se je odločil za nenavadne zorne kote, neobičajno perspektivo, mikro in makro poglede, posebno izbrane nivoje ostrenja ..., za katere se zdi, da v skladu z zgodovinskimi pridobitvami civilizacije sovpadajo z etičnostjo, odgovornostjo, empatijo, solidarnostjo in konkretnim delovanjem. Ko odmislimo surovo realnost posnetka od blizu, ta preseneti s svojo izjemno dragocenostjo. Podobno kot ljudje, ki jih je država izrinila na rob preživetja, jim vzela delo, pravice, dostojanstvo in moč ter jih v skladu z neoliberalistično logiko za takšno stanje, v katero jih je pahnila, še okrivila. Med njimi niso le brezposelni in upokojenci z nizkimi pokojninami, pač pa tudi prekarni delavci s svojimi družinami, visoko izobraženi ljudje s humanistično in umetniško akademsko izobrazbo kot tudi samozaposleni v kulturi z vrhunskimi referencami, ki jih ob vsesplošnem pomanjkanju dela zaradi neprestanega zmanjševanja finančnih sredstev na področju kulture brišejo iz registra samozaposlenih. Medtem pa se »mogočni« sindikati dajejo z državo, vsak zase, nihče zanje. Premore kdo toliko solidarnosti, da bi svojim brezposelnim stanovskim kolegom s podobnimi referencami, kot jih ima sam, odstopil uro, dve, več svojega, po pogodbi skrbno varovanega, za nedoločen čas sklenjenega delovnega dne?

Fotografije Prezrtih pogledov Lada Jakše so posvečene prav njim, Prezrtim ljudem na pragu revščine in pod njim–žrtvam slovenske gospodarske krize in udarnikom gospodarske rasti obenem (prav ti so državo stali bore malo in jo še vedno, saj se njena finančna strategija varčevanja na njihov račun med krizo, s poglobljenimi rezi nadaljuje tudi danes) – in vsem tistim, ki nam je mar zanje.

***

Na ogled do 6. maja 2018.

Organizator: Cankarjev dom Ljubljana v sodelovanju s Slovenskim društvom likovnih kritikov.

 



Lado Jakša, biografija

Lado Jakša je študij glasbe in umetnostne zgodovine združil v diplomski nalogi ljubljanske Filozofske fakultete na temo povezave glasbe in likovne umetnosti ter zanjo prejel študentsko Prešernovo nagrado. Ta ustvarjalni dialog ga od tedaj redno spremlja pri njegovih številnih razstavah in fotomultivizijah ob sočasno izvajani avtorski glasbi, s katerimi se predstavlja po Evropi in ZDA. Piše kritiška besedila za kataloge fotografskih razstav, esejistične komentarje in glasbene recenzije ter redno sodeluje na mednarodnih umetniških simpozijih. Je skladatelj in izvajalec lastne glasbe za film, televizijo, gledališče in umetniški ples. Za svoje fotografsko ustvarjanje je prejel več nagrad in med drugim tudi dve priznanji Zveze društev likovnih umetnikov Slovenije za vrhunske dosežke v fotografiji leta 2010 in 2015.

Komentarjev 0

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

prekliči

Komentarji: 0

Zadnje objave

Vprašanje

Kaj si mislite o novem spletnem Solidarniku?

Vseh odgovorov: 177






Vsebine

Značke