728 x 90

Civilna iniciativa Kakšno šolo hočemo: sporočilo za javnost

img
vir: Kakšno šolo hočemo

V celoti objavljamo sporočilo, ki ga je javnosti posredovala Civilna inicjativa Kakšno šolo hočemo. Opozarjajo na dvojna merila ministrstva in ministrice.

 

 

 


Sporočilo za javnost CI Kakšno šolo hočemo:

Od leta 2009 si v civilni iniciativi prizadevamo le za en in edini cilj, t.j. odlično javno šolo. Ob konsenzu širše javnosti smo definirali tudi pot do uresničitve tega cilja in jo strnili v dvanajstih točkah Manifesta. Vse javne tribune, ki jih je bilo v teh letih veliko, so bile  naš dobronameren prispevek k razvoju kakovosti v vzgoji in izobraževanju.

Vodenje se kaže v dejanjih in ta so večkrat nerazumna, celo smešna.

Medtem ko smo mi postali stalnica, pa so se menjavali ministri in ministrice MIZŠ s takšnimi ali drugačnimi »nahrbtniki«. Ob vseh najnovejših razkritjih je najmanj, kar pričakujemo, da bo aktualna ministrica ravnala etično odgovorno in ponudila svoj odstop, saj njeno ravnanje meče slabo luč na celoten vzgojno-izobraževalni sistem. Vodenje se kaže v dejanjih in ta so večkrat nerazumna, celo smešna. Denimo: če bi na ministrstvu delovali korektno in odgovorno, se ne bi izpostavljali posmehu z razpisom za 300 pripravniških delovnih mest, za katere je izpolnjevalo pogoje le šest šol. Ne bi dopuščali anomalij, kot so prekarni delavci v šolstvu. Ne bi nekateri zaposleni na ministrstvu v svojem delovnem času  objavljali  na Facebooku in javno izjavljali, da za takšno plačo, kot jo ima učitelj, oni ne bi niti v razred stopili, kaj šele poučevali ali se ukvarjali s »podivjano mularijo«, ob tem pa pripravili okrožnico, ki učiteljem odvzame skromen dodatek za dežurstvo v šoli v naravi, ko so na razpolago otrokom 24 ur na dan;  in jo čez čas preklical. Ne bi ukinili učiteljem plačilo za izvajanje učne pomoči otrokom in jo čez čas preklical.

V Civilni iniciativi Kakšno šolo hočemo smo bili vedno pripravljeni  sodelovati in vedno smo delovali na etični pogon. Rezultat takšnega sodelovanja je bilo tudi ustanovljeno posvetovalno telo Svet praktikov, ki pa je bilo, žal, kmalu po ustanovitvi razpuščeno. Če se to ne bi zgodilo, bi lahko pričakovali ureditev razmer glede Nacionalnega preverjanja znanja, kar poziva tudi sindikat SVIZ. Svet praktikov bi pripomogel razumno poenotiti vrednost učiteljevega dela, na kar že več kot desetletje opozarjajo učitelji, nekaj let  tudi sindikat, na to nevralgično točko je nedavno opozorilo Računsko sodišče.

Posledica nezadovoljnih učiteljev so nezadovoljni učenci in zato nezadovoljni starši, kar vodi v družbo tesnobe in strahu.

Ob birokratski oz. formalno pravni ureditvi učiteljevega dela brez natančnega poznavanja specifike,  z  razvrednotenimi in v 8-urni delavnik strpanimi učitelji ob nemogočih delovnih pogojih, se zdi osnovni cilj Civilne iniciative le še misija nemogoče. Posledica nezadovoljnih učiteljev so nezadovoljni učenci in zato nezadovoljni starši, kar vodi v družbo tesnobe in strahu.

 

Ne bojimo se Evrope dveh hitrosti, ampak smo ogorčeni nad lastno državo dvojnih meril. Vlada problemov ne rešuje tako, da bi se poglobila v vzroke in jih razumela, temveč se odziva na posledice. In to na način, da uničuje še tisto malo smiselnega reda in organizacije, ki nam je ostala. Odgovornosti ne bomo mogli v nedogled prelagati na zakone in pravilnike, saj ti nikoli ne morejo biti dorečeni za vse izjeme. Potrebna je sposobnost odločanja, ki temelji na znanju in odgovornem ravnanju; na sposobnosti vživljanja v tistega, v katerega življenje se s sprejetimi ukrepi posega.

LE ČEVLJE SODI NAJ KOPITAR – lepo bi bilo, če bi to veljalo tudi za poznavanje specifike dela učiteljev.

Odbor CI Kakšno šolo hočemo

 


Objave civilne iniciative Kakšno šolo hočemo lahko spremljate v okviru Facbook skupine.

Komentarjev 0

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

prekliči

Komentarji: 0

Zadnje objave

Vprašanje

Kaj si mislite o novem spletnem Solidarniku?

Vseh odgovorov: 177






Vsebine

Značke