728 x 90

Zaposleni: "Državni aparat brutalno napada Luko Koper!"

Luka Koper pomol vir: YouTube Luka Koper

Prejeli smo Izjavo zaposlenih, ki opozarjajo na nadaljevanje strategije razvrednotenja Luke Koper ter se sprašujejo v čigavem interesu je, da se država obnaša mačehovsko do slovenskega gospodarskega okna v svet? Izjavo objavljamo v celoti:


ZAPOSLENI SMO STOPILI SKUPAJ PROTI UNIČENJU LUKE KOPER!
Izjava zaposlenih.

Državni aparat brutalno napada Luko Koper!

A odhod Mercedesa iz Luke Koper je diskreditacija in sramota predvsem Slovenije in slovenstva. Pravkar smo pokazali svetu, da smo nesposobni in zaupanja ne vredni. Po vseh okroglih rekordih Luke v 2015, je država začela lomiti hrbtenico slovenskega gospodarstva. Izgube poslov se vrstijo. Kar smo ustvarjali 60 let se objestno uničuje za korist tujega kapitala. V napovedi je zakon o pristaniški upravi, kar pomeni ukinitev koncesije, delitev pristanišča in oddajanje posla tujcem. Vse je treba prodati in uničiti!

Spodaj je izjava zaposlenih Luke, ki smo jo naslovili na Cerarja in ostalo klečeplazečo ekipo:

Spoštovani predsednik vlade dr. Miro Cerar,
spoštovani predsednik DeSUS Karl Erjavec in
spoštovani predsednik SD mag. Dejan Židan.

Z razočaranjem in gnevom spremljamo nadaljevanje sage in zavajanja glede izgradnje 2. tira med Koprom in Divačo, čeprav strokovna javnost že dalj časa opozarja na nujnost projekta, mnenje pa deli tudi širša javnost, ki skoraj plebiscitarno podpira izgradnjo tega tira. Enotirna proga med Koprom in Divačo je ranljiva in vsak nepredviden dogodek povzroči kaos, čemur smo priča ravno v zadnjih mesecih.

Lansko leto smo po tej progi, ki naj bi imela uradno kapaciteto 14,3 milijona ton, pripeljali 12 milijonov ton in danes se soočamo s stanjem, ki je nekatere stranke Luke Koper prepričal, da svoj tovor že preusmerijo na druga pristanišča.

Lansko leto smo po tej progi, ki naj bi imela uradno kapaciteto 14,3 milijona ton, pripeljali 12 milijonov ton in danes se soočamo s stanjem, ki je nekatere stranke Luke Koper prepričal, da svoj tovor že preusmerijo na druga pristanišča. Ali to pomeni, da je tir med Koprom in Divačo že zasičen? Bo vlada prevzela odgovornost, v kolikor bodo ogroženi strateški načrti Luke Koper?

Infrastrukturni minister dr. Peter Gašperšič že od nastopa mandata želi prepričati širšo javnost, da je izgradnja dodatnega tira nepotrebna. Isti minister in njegovi ožji sodelavci skušajo ustvariti podobo slabega upravljanja pristanišča, javnost zavajajo z napihnjeno ceno projekta, ki je še do danes ni nihče od pristojnih revidiral, čeprav že obstajajo ocene strokovnjakov, ki znesek ocenjujejo na 700 milijonov €. Sodu je dno izbila drago plačana študija OECD, ki so jo po meri ministra pripravili strokovnjaki, ki delajo za konkurenčna severnoevropska pristanišča. Prav od tam namreč slovensko pristanišče uspešno preusmerja blagovne tokove na Jadran. Zaključkov te študije ni vredno omenjati, saj se jim posmehuje tako domača kot tuja strokovna javnost. Izjave ministra, da opredelitev Luke Koper kot strateške naložbe države ovira izgradnjo 2. tira pa nakazuje na diametralno nasprotje razvojnim usmeritvam aktualne vlade in kaže na medresorsko neusklajenost in neusklajenost znotraj koalicije. Izjave ministra v medijih so vredne vsega obsojanja in zgražanja, medtem pa tovor zaradi neposluha (in škodovanja) države že zapušča slovensko pristanišče!

Sodu je dno izbila drago plačana študija OECD.

Poziv predsedniku vlade in vodjem koalicijskih partnerjev: ZAČNITE UPOŠTEVATI KORISTI SLOVENSKE LUKE ZA VSE SLOVENKE IN SLOVENCE. OMOGOČITE RAZVOJ LUKE, POVEŽITE PRIMORSKO S SLOVENIJO, ZGRADITE DODATEN TIR!

Na podlagi zapisanega vas pozivamo, da:

  • opustite mlahavo politiko odločanja o razvojnih potencialih Republike Slovenije in začnite z izgradnjo drugega tira – neizgradnja nas lahko v naslednjih desetletjih stane tudi do tri milijarde evrov izgube;
  • upoštevate korist pristanišča ZA VSE DRŽAVLJANE – z obstojem pristanišča je povezanih več kot 4000 delovnih mest - in pozitivne učinke prometa skozi pristanišče na CELOTNO SLOVENSKO GOSPODARSTVO – vsak evro, ki ga zaslužimo v pristanišču pomeni še dodaten 1,2 evra zaslužka za slovensko gospodarstvo;
  • takoj nehate zavajati Slovenke in Slovence s prenapihnjeno številko za izgradnjo dodatnega tira v višini 1,4 milijarde € in skrajšajte roke za revizijo vrednosti projekta;
  • nehajte zapravljati dragoceni čas in opustite idejo o javno-zasebnem partnerstvu za izgradnjo dodatnega tira, saj so slovenski strokovnjaki dokazali, da bi ga lahko najceneje in najhitreje zgradili s financiranjem preko DARS, kar ne bi imelo vpliva na javni dolg države;
  • resno pristopite k črpanju evropskih sredstev in namenskemu vlaganju sredstev tudi za izgradnjo drugega tira, saj bo posodobljeno železniško omrežje brez drugega tira neizkoriščeno;
  • da se (do)končno javno opredelite do stališč, izjav in delovanja infrastrukturnega ministra v zvezi s projektom izgradnje dodatnega tira in spremembi lastniške strukture edinega slovenskega tovornega pristanišča.
  • da resorno ministrstvo preneha z zaviranjem razvoja pristanišča s tem, ko ne poskrbi za izdajo potrebnih soglasij in dovoljenj, ki so nujno potrebna za izvajanje načrtovanih investicij.

 

Pristaniška uprava pa je, vemo, samo prvi korak do privatizacije Luke Koper.

Na žalost ugotavljamo, da je večina vlad do danes tako ali drugače poskušala privatizirati Luko Koper, ki je po drugi strani z rezultati dokazala, da lahko tudi družba v pretežno državni lasti odlično posluje. Ideje o uvedbi pristaniške uprave niso novo, čeprav nam vsi poslovni partnerji po svetu in konkurenčna pristanišča zavidajo naš model upravljanja. Pristaniška uprava pa je, vemo, samo prvi korak do privatizacije Luke Koper.

Smo edino pristanišče na svetu, kjer država ni vložili niti enega centa v pristaniško infrastrukturo, zato vladi ne priznavamo legitimne pravice do prodaje našega okna v svet!

Koper, 3. 2. 2016

V imenu Sveta delavcev Luke Koper, d. d.
Marko Grabljevec

V imenu predstavnikov zaposlenih v Nadzornem svetu Luke Koper, d. d.
Nebojša Topič

V imenu Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper (SŽPD)
Mladen Jovičič

V imenu Sindikata pristaniških delavcev Slovenije OSO – KS90
Pavel Lokovšek

Delavski direktor
Stojan Čepar


 

Komentarjev 0

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

prekliči

Komentarji: 0

Zadnje objave

Vprašanje

Kaj si mislite o novem spletnem Solidarniku?

Vseh odgovorov: 177






Vsebine

Značke